CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
https://www.crunchbynuffnang.com/

Wednesday, September 25, 2013

nota untuk suami tersayang..


As'salammualaikum

mihmihmihhh...nampak tak tajuk entry,sesuatu sangat.ahaaaa..walaupun dah jadi mak orang,tebiat menghabiskan kan duit memang tak boleh dikuburkan hidup-hidup.mengerti? bagus.

Setiap hari, hari bekerja,duit belanja bukan terletak pada tangan aku.Duit belanja semua terletak pada tangan suami,pendek cerita hanya tahu menghabiskan sisa-sisa duit yang ada dalam purse,swap-swap kad.nanti hasilnya semua resit-resit dalam purse suami yang akan bersihkan *pitam* dan setiap hari jugak la suami akan check purse aku,tengok ada berapa banyak duit,kalau tak ada dia akan masukkan seperti biasa.Aku tekan kan sekali lagi ye.HARI-HARI!..*libas rambut*

<--more-->
So semalam,dekat ofis iolls,ada pasar tani.Pasar tani ni memang setiap hari selasa dan khamis.alaaaa..biaseeeeee,perempuan kan?.pantang sangat nampak baju,tudung,barang dapur.Dah macam kena rasuk,lumrah duniawi.Tambah-tambah lagi BAJU ANAK.Sekarang memang habiskan duit dengan baju anak sahaja.70%laaa.30% lagi baju si ibu tetap ada.*senyum tutup mulut* barang suami? aku akan fikir nak beli ke tak,  nak beli ke tak, ke tak payah beli?nanti bajet iolss tak cukup..wahahahaaa..kejam sangat bini dia tuuu...siapa la kan..ish..ish.*geleng kepala lelaju*.tapi kan mana ada barang-barang untuk kaum suami kat situ kan?ayat sedapkan hati.*tepuk dada*

Maka aku dengan rendah dirinya,gigihkan tangan buat satu note untuk suami. memandangkan risiko untuk face to face sangat tinggi berbanding menyelitkan note.begituuu.lepas buat note kat ofis semalam,aku tampal siap-siap dalam purse biar suami nampak dengan jelas,nyata dan jitu.Tiada ulang tayang dua tiga kali. So balik keja semalam,berdoa dalam hati agar suami baca note bukan depan mata aku.Kang ada yang kena tarik telinga,tenyeh hidung dan semestinya tadah telinga dengar kata-kata keramat sampai pagi.Tak ke kesian nasib aku nanti.fuhhhhh.*lap peluh*

lepas suami bersiap-siap nak pergi keja pagi tadi,aku pulak tengah makeup-makeup kannn,sambil tu suami tengah bukak purse aku masukkan duit "ni duit saya masukkan RM***.jangan nak beli macam-macam dah..ingat!"..bukak-bukak purse aku,aku nampak dia ternampak note dan baca sambil senyum-senyum "amboi..amboi..." aaaaa...tunggu apa lagi,aku laju-laju masok toilet kunci pintu.mihmihmih...fuhh.. *lap peluh*

pastu dengar suara suami gelak.Aku dalam toilet sambung makeup sambil gelak-gelak...miahahahahahaaa..pastu suami tutup lampu toilet.tanjat pulak  ite taww.Saja tau nak buat ite attuuut letewww.."aaaaaa...bukak la lampu..taaaanampakk...aaaaa..." suami buat tak tahu je kan .Terpaksa aku bukak pintu toilet sambil tunduk-tunduk wat tak nampak suami,bukak lampu balik sambung makeup.Memang tak ada perasaan bersalahkan. Rasa diri diperhatiiiiikan.heh!

Pastu bila dalam kereta hantar aku pergi kerja.. "amboi...amboi.."..terus aku buat-buat tido kan..tetiba dia cakap "saya tak bodoh..saya tak bodoh..saya tak bodoh"<<-- tiru bini mat yoo la tu. **aku peratttttti je suami sambil ketap gigi* kang ada yang kena tenyeh ke tingkap jugak pagi-pagi nih.


p/s: hidup tak boleh nak serius sangat,nanti boring..yawwwnnn..
       (mengantuk layan rayyan pukul 5pagi)




2 comments:

Unknown said...

nota cenggini memang berguna..aku selalu buat..tpi bukan mintak duit..mintak tolong cuci bilik air...kahkahkah

scha_imal87 said...

kan..zaman sekarang memang kena pakai nota je.mudah dan tuntas