CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, September 26, 2013

Rambut gugur selepas ada anak

As'salammualaikum

Phiewww.Selepas bersalin,dah ada anak sangat banyak perubahan pada diri sendiri.Bukan sahaja dari fizikal taw,mental, emosi,masa,life semuanya berubah sekelip mata.Kalau dari fizikal badan la yang paling ketara.Sekarang aku rasa badan dah semacam sekeping papan.*mata ke atas* Tak tahu kenapa,selera makan pun macam dah berkurang.Padahal aku nak sangat-sangat  berisi macam masa pregnent dulu .Tak ada la nampak sangat macam papan yang bajet bagus sedang melintas jalan.begituuu.Suami aku kemain lagi sampai nak beli weightgain bagai.Dah la yang nak telan nya aku.Memang harapan la kan.

Masa aku dalam pantang lagi mak mertua aku ada cakap "kalau rayyan start main air liur nanti rambut dya mesti banyak gugur..makin kuat dan banyak air liur dia keluar makin banyak rambut yang gugur.silap-silap kulit kepala dah boleh nampak dengan jelas". Orang tua memang banyak pengalaman kan?.mula-mula aku memang dengar dan lantakkan je,nak percaya tu kena tunggu jadi kat aku ke tak?.tapi kenyataan nya,70% sekarang keja aku memang kumpul rambut atas lantai.Setiap hari,setiap jam setiap minit dan pantang setiap kali nampak rambut atas lantai kerja aku memang mengutip je.*usap dada masih bersabar,semangat la sangat kutip rambut **aku tengok kecik besar kecik besar je rambut ni kan.Kadang rasa nak nangis kutip rambut sendiri.Kalau rayyan dah besar boleh jugak dia tolong aku kutipkan*lap peluh* .

<--more-->
Tapi memang nampak ketara la jugak perbezaan rambut aku yang dulu nya tebal,sekarang dah tinggal sekakang kera.eh??Sampai satu tahap suami tegur dan buli aku sampai buat aku rasa nak nangis sambil jerit-jerit.aaaaaaa...sabaaaaaaar je kan.*usap dada sendiri*..."wahh,kilatnya!!" "ape yang kilat??" "kilatnyaaaaaa!!"..pastu aku tak paham sangat apa yang dia cuba sampaikan. Bila aku nak bukak fridge terus ternampak muka sendiri kat cermin pintu fridge tu ..terus jerit.."hhuaaarrgggh..kamu nak cakap rambut saya dah botakkan!!"..."mana ada..kakakkaaaaaaa" *gelak tutup mulut*..terus aku tarik rambut dia sebab geram " tengok la nanti...saya guna duit maybank2u kamu beli shampoo yg ratus-ratus tu...aaaaa..saya taw paswword kamu..huhuuu"*kikis kuku*..tetibe dia cakap "saya tak bodoh..saya tak bodoh"..kang ada jugak kena sekeh ni kang..."aaaa...tengok la...tengok je la nanti...saya habiskan duit kamu tanpa ragu...tengok jelaaaaaaaaa" *libas rambut* "saya tak bodoh..saya tak bodoh".."^&%$&*^*&$"

Tetiba mak mentua aku datang rumah "gelak apa yang kuat sangat mak dengar dari luar tu'" "ni haaaa..anak mak ni gelakkan rambut dia"*ketap gigi*
pastu mak mentua aku tengok aku pun gelak.. T_T..mak aku tak payah cakap la .."apa bising-bising kat dapur ni?" " ni haaa..menantu mak gelak kan rambut anak mak" mak aku tengok aku terus gelak tutup mulut....aaaaaa...memang nak nangis *terus lari menagis tepi petiais* datang mengadu kat rayyan,merayu berhenti main air liur.Kesian mama ni rayyan.Rayyan je talian hayat mama taw.*lap air mata*

Tak cukup kutuk aku kat umah sambung kutuk aku dalam wassup pulak kan.Nasib aku kat ofis.kalau tak taw la aku nak ajarr *sinsing lengan baju*Bertuahnya la kan..suaaaaaaammi sapeeeeee la nih?*ketap gigi*



p/s: suami memang cabaran aku deyyy...tapi percayalah,bila anak dah start main air liur,bersedialah korang sebakul sorang nak kutip rambut nanti.

No comments: