CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 26, 2012

cuaca yang panas


sejak balik bercuti dari kampung (sibu)..(seminggu tewwww)..
aku dengan encik husbend,merasakan diri macam nak demam..
tekak pun rase sakit..rasa macam nak batuk ,tapi tak..
mungkin batuk terhengeh-hegeh malu nak tunjuk diri..

bibir kering kontang..koyak-koyak..sakit..sobs2..gigi pulak rase nak tercabut semuaitu la perasaan aku bile rase nak demam..yang karut mengarut semua ada
kepala pun rase nak pecah..pening-pening..berdenyut-denyut..
badan pun macam lemah-lemah longlai.. kalau basikal langgar pun,mungkin dah 
<--more-->
koma terus.ini sume akibat dari bahana cuaca di sarawak..tahap panas 

nya..mengalahkan sauna..jakuzi..apetah lagi boiler untuk menjerang air ,masak 

maggi..panaskan? itu baru panas dunia..belum lagi panas di akhirat..baru ko 

tauu??nak-nak lagi  ade jerebu-jerebu yang menyelubungi hampir keseluruhan kawasan 
sarawak...tiada kata-kata yang sesuai dapat aku gambarkan..panas..dan.. terus 

berpanassssann

semalam

aku : panas la..kepale aku ase pening-pening..badan pun rase lemah jer..macam nak  
       demam..
dak cella & dak ain : huhhhhh?? g klinik..g check..mana taw dah ade isi..

aku : ????????? (sambil dahi berkerut sepuluh)
dak cella & dak ain : ko kan balik kampung..cuti lamee......usaha laarr
aku  : $#%$&^%#%##@#@##@#!#@!#@$!..dot..dot betul..

sungguh tak berkaitan sekali..alhamdulillah la kalau ade isi..
xkan suami aku pun berisi jugak?? der??
ker isi lemak yang dy orang cube ketengah kan?? berani betul mereka bermain

dengan sekam api..

arini,mengadu dekat suami aku..dua-dua sama..sama-sama mengadu..

rasa alahan yang sama..
husbend aku asyik pesan suruh minum air masak banyak-banyak dan banyak lagi

sebab cuaca sekarang sangatlah panas..

aku adalah manusia yang paling susah nak habiskan sebotol air masak dalam masa sehari..dari tadika lagikirim salammm lahh..

sungguh tak kuase..

 rasa nak tido puas-puas...buat kerja pun kene rileks2 wat?? setakat 3,4 jam 

tido..ape de hal nyerrr...





No comments: