CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 9, 2011

RESEPI MASAK LOMAK CILI BERAPI TIP TOP MCM MERCUN POP

Ok Fine...ini bukan kali ke spOloh aku masak mende alah nie...boypreng aku pun da naik termuntah mkn mende ngarut yg aku masak....sedap kan syg???sampai mejilat ibu jari kaki....pagi2 bute aku kene ke pasar malam  subuh...eehhh..ehh...jgn mimpi..tu cume OmOng kOsong..hahhaaaa..aku nk g pasar pg2 bute??? buang tebiat??? kalO aku g pun atas paksaan dan ancaman keras!!.. Owh...OMG...nO way man!!!...sesungguhnya masa tdO aku sangat berharga sekali....(ehh...cepat2...terajang aku dr belakang..)...mak aku dgr..mau angin satu badan..hehehe...jgn marah mak..t shaye jual...(ehh..lempang2 cepat)....aku cume pesan kat abah aku jek beli brg2 yg penting...bahan2 adalah spt d bawah...sila layan diri...



bahan-bahan
ayam dara sebanyak mana yang nak..teruna pun bleh
cili padi yang ketot2
kunyit  hidop seketot
santan kelapa parut
bawang besau secukup rasa
bahan perasa iaitu garam
asam keping 2/3 keping ikot suka hati
serai seketul
pil chee kit teck aun beberapa bungkus..
cara-cara agak merbahaya (ibu mengandung disarankan membaca)
-tumbuk terajang sepak sket2 cili padi dan kunyit hidop sampai lunyai
-rebus ayam da agak2 separuh masak, dah berentam,bertampar sesama anggota
 badan,berbunuh sesama sendiri dlm periOk..
-barulah masukkan cili padi dan kunyit yg telah lunyai diseret treller,dilanggar bus duble 
  decker dr pahang ke srawak, d hempap batu belah batu bertangkup .
-kacau bilau, lintang pukang kan bahan2 sampai sebati sama rata,sama rasa,
  sama kaum,sama jenis,sama umOr,sama darah..
-da sebati masukkan santan kepala dan serai yang telah dititik dan asam keping..
  asam keping ikot cita rasa pemangsa(blm dikenal pasti) nak masam letak banyak.
  ...tanak masam letak sket je...sederhana masam letak sederhana..tanak masam tayah
  letak..pendek cta..ko campak je kat tepi tOng sampah..xpun sedekah kat
   kucing2 bekeliaran yg ngah mengorat awek2..
-potong bawang besar 4 bahagian letak dalam masak lomak..kacau sampai sume bahan2
  bergaduh,bergusti,berhempas pulas..
-letak garam secukup rasa..tiada rasa tiada guna..ada rasa pun blm tentu berguna
-lastly,..sediakan ubat pil chee kit teck aun sebanyak yg mungkin..
  mengikut umur dan jangka hayat utk hdup..

berdasarkan pengalaman2 sblum ini..harap maklum..amaran awal telah di beri..apa2 yang berlaku kepada pemangsa2 (tukang masak lomak=mangsa) ini bukan di bawah tanggungjawab saya..sekian saja dari saya..
ini dibawah hak cipta SURIA RECORDS..tiada kaitan sama ada yg idup, mahupun yg mati ataupun sdg kOma..Or buat2 pengsan..
SELAMAT MENCUBA..
telah diOlah,diubah dan dikelentOng oleh haku


p/s : sila cari hOspital yg berdekatan dengan anda..

No comments: