CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
https://www.crunchbynuffnang.com/

Wednesday, February 27, 2013

kehidupan sepanjang berbadan dua

Alhamdulillah, sekarang dah 6 bulan lebih usia kandungan aku. So far, start dari 4 minggu, aku tahu aku preggy, aku memang tak ada mengalami sebarang alahan. perasaan bersyukur yang tak terkata..kalau ada pun, Sekadar tak ada selera makan sahaja. ok la, kalau nak di compare dengan orang lain, yang sampai 2nd trimester still vomit..demam bagai..kena admit hospital sampai berminggu- minggu la,kena masuk air la.tapi aku syukur sangat-sangat sebab aku tak ada sampai tahap seteruk tu...Terima Kasih Ya Allah, kerana Engkau permudahkan segala urusan aku selama aku berbadan dua ni. Semoga di permudahkan segala urusan aku sehingga bersalin nanti...Amin~

Tanda- tanda aku mula preggy, tekak loya-loya...selera makan tak ada..dan tahap tidur aku mengalahkan orang kerja buruh..balik keje..makan..solat ..tido..lepas isyak mesti aku dah tido...Alhamdulillah, sebab dapat suami yang sangat memahami diri aku nih yang sedang preggy..semua kerja-kerja rumah..suami aku yang buat..menyapu..mengemop..cuci baju..sidai dan lipat semua suami aku yang uruskan..sampaikan hari2 suami aku sediakan susu anmum untuk isterinya..seronok kan?? hehehe..kalau pergi kerja..suami aku memang siap2 sediakan susu dalam bekas..dan siap pesan kat aku jangan lupe minum susu..nasibla aku ni boleh telan ape-ape susu..so,susu aku jarang la skip..minum 2 kali sehari..seperti yang di nasihatkan oleh dokter...sekarang suami aku memang merangkap dokter..kalau  tak minum..habesla..dia akan bancuh yang 2 kali minum punye dalam sekali..puiih..terpaksa la aku telan...tapi tu lah kan..beruntungnya dapat suami macam ni...alhamdulillah...Sesungguhnya aku sebagai Hambamu sangat bersyukur Ya Allah..

Apa yang diidamkan, selagi en suami boleh cari,selagi tu lah dia akan cari sampai dapat..kekadang kesian, bila aku cakap tak payah..laki aku memang tak kan peduli...dia akan cari sampai dapat.Tapi syukur jugakla,aku tak ada la mengidam bende yang bukan- bukan or bende yang susah nak dapat...ala...kalau setakat durian,bersepah kot nak cari..tapi kalau hari-hari nak makan durian..tu bukan baby yang ngidam..tu namamya mak nya yang nak muntah kedarah
kan?

<--more--> Dengan keadaan sekarang, aku agak cepat letih..sakit pinggang..lenguh kaki..kaki kejang..nasib ada en somi yang sanggup melayan kerenah si isteri..kadang-kadang aku lenguh2 badan sakit pinggang...en somi lah yang akan ringankan tangan untuk mengurut..sedangkan masing-masing penat..tapi,rasa kasihan dari suami terhadap isteri lagi tinggi berbanding dengan kepenatan diri sendiri...mungkin en .somi paham,itu lah pengorbanan seorang isteri..tu belum lagi cerita tengah malam pulak..tengah malam..kaki aku memang agak kerap kejang..aku punye menjerit tu macam nak bersalin time tu jugak..so tiap-tiap malam laki aku akan bagun dengan terkejut...dan layan kerenah dan dengar bebelan dari si isteri..sebab tak reti macam mane nak mengatasi masalah kekejangan kaki si isteri..hahahaa..kesian en .suami sebenarnya kan..kasih sayang seorang suami memang tiada batasan nya..hehehee..syukur sangat-sangat

kalau cakap pasal persiapan untuk barang-barang baby..tu tak payah tanye lah..usia kandungan baru 4 bulan..semua barang baby termasok stroller..brestpump..semua aku dan en somi dah belikan..excited tak?kekadang rase nak lempang sahaja muka sendiri..sebab excited yang over sangat..kalau  g mana-mana mall..pantang nampak baju baby..beli saja..tapi memang color pink kiteorang xbeli..kang dapat baby boy..menagis tak berlagu die pakai baju color pink kan...kan..

makin nak dekat aku bersalin ni..macam-macam dalam kepala otak yang tengah running..sekarang aku memang baru start jual barang baby secara kecil-kecilan..InsyAllah..en somi cakap ada rezeki lebih..boleh la bukak kedai baby kan..hahahaa..mudahan rezeki baby nanti..tak siapa tahu..dah macam essey pulak aku buat blog nih..hahaha..cukuplah kot..next time aku free..boleh la update lagi...sekarang dah nak jadi mak orang..so perangai yang macam kurang pendidikan dan terencat akal  dah kene ubah sikit-sikit..hahaha..

doakan agar segala urusan ku di permudahkan..amin~

No comments: