CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
https://www.crunchbynuffnang.com/

Wednesday, July 18, 2012

sikap boros yang melampaui batasnya


perempuan selalu di kategorikan sebagai pemboros..tapi sebenarnya,lelaki pun tidak kurang nya..perbezaan antara lelaki dan perempuan ni,bila nak beli barang tak kesah la baju ke ape...pendapat aku la,perempuan ni kalau nak cari,kalau boleh seluruh jalan TAR die nak pusing..bandingkan harga dan ushar-ushar design lain,takut ade lagi cantek dan lagi murah sebab tak nak menyesal..orang yang dah merasa penyesalan memang begitu..baru puas kan?..tapi kalau lelaki,jenis die kalau dah tengok,barang tu ok,harga memang di lantakkan..sebab kemalasan nak jalan berjam-jam, pusing and servey semua tempat..sangatlah membuang mase katenye..habis tu buang duit tak ape pulak kan??hufft!!

boros dari segi duit,adalah peratusan yang paling tinggi..pada pandangan aku la,perempuan ni pantang nampak barang cantek...comel..sedap mata memandang..(wah..macam beli orang la pulak)..dan  bile tengok perkataan SALE!! 50%,70%,tahap excited habiskan duit memang memuncak..dan mungkin pengsan bile tengok SALE 100% dimerate-rate tempat..pantang juga bile orang puji dan komen yang memberangsangkan :
<--more-->
"eh..baju ni cantek la ko pakai.."
"adik cerah..pakai color ape pun ok"
"murah jer..ko tanak ker?"
"kalau ko nak,kite beli dua mesti dapat lagi murah weh.."
"kalau ko tak ade duit pinjam lah duit aku dulu"..

mule lah perangai dah macam kene rasuk..disebabkan tanak terbawa-bawa mimpi dua malam berturut-turut..sanggup berhutang daripada tak dapat ape-ape..tak makan pun tak ape.mahal ke murah ke,di persetankan semua nya...yang pasti,apabila hati dah berkenan,akan diusahakan dengan apa-apa cara sekalipun agar barang tu menjadi hak milik sepenuhnya .walaupun masa tu dalam purse hanyalah di tebalkan dengan resit-resit beli barang , slip-slip bank serta duit satu sen yang tak diguna pakai....bagusss..amalkan lah sangat

contoh situasi 

jemah : aku nak beli..tapi takut laki aku bising..keje asyik habiskan duit aje...
kiah : alaaa..tak ape..ko cakap jela,ni baju lame..laki ko mesti tak hengat punye..
bedah : haah..ko cakap je macam tu..die mesti tak hengat..
jemah : kan..laki aku bukan ingat pun baju aku..baju dah 3 tahun aku pakai pun,die cakap baju baru..
kiah: nak tak nie?
jemah : nak laaa....pinjam duit..aku ade 4 hengget untuk makan nanti..
kiah : tak ape..banker kan ade...
bedah : @%^$R^&#$#%WQ#
jemah : ko jangan balik dulu,nanti sape nak tolong bayarkan..huufft!!
bedah :tssskkkkkkkkkkkkkk.....$^%*^#$%#^%

begitulah situasinya..


balik nanti aku kene menjawab dengan hubby..dan terangkan kemana pergi nya duit yang die bagi kat aku....sigh~..

p/s: terpaksa la aku buat-buat pitam macam tak cukup makan balik nanti..perasaan kesian pasti timbul..gud idea

No comments: