CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, April 3, 2012

tahap kemalasan yang melampu


lately ni..
aku memang sangat2 sangat sangat..malas nak kerja..<<--mmg btol2 mlas la tu
sampai satu tahap nak jadi suri rumah tangga sepenuh masa..
berjuang untuk menjaga suami..jaga diri sendiri..menjaga rumah tangga
haiitciieehh! taboley blah..geli je urat sendi dengar

tahap ngantok memang tahap alam melintang
sampai ofis je...menguap..menguaappp...
bile wat keje je..hati jadi meluat..dan rasa diri nk ke laut...ke lautt
part paling geram bile nak mintak report hujung bulan..
agak menguji kesabaran jugak la..
padahal tiap2 bulan bende yg same...
aku xpaham betol bile dy org wat2 xpaham setiap bulan...

paling aku x tahan bile call mintak report ...
bederet2 bagi alasan yg xde munasabahnya..

contoh :

<--more-->
minggu lepas sy dah igt nk hantar emel..err..jap lg sy hantar..
(ggrrrr...tunggu punye tunggu..sampai sudah xhantar!.)

" saya tengah attchkn file la ni..baru nak klik sent "
(gggrrrrr...2hari aku 2gu..report xmasuk langsung..hampagas betol!)

internet problem dari pagi tadi.
(ggrrrr...kenape semalam xhantar2!)

" saya dah fax semalam"
(padahal fax baru masuk tengahari ..gggrrrr)

" saya dah emel minggu lepas "
 (padahal report baru generate bertarikhkan hari tu..bukan tarikh mggu lepas..ggrrrrrrrrr)

bile part kursus pulak 

" saya taboley nak attend kursus la..
sebab saya nk bercuti jalan2 ke singapore..tempat yg baru tu "
"puan cari pengganti untuk pihak Puan"

keesokkannya...

" Puan,puan yg bernama sekian2 ni saya rsa xsesuai dan kerja dy xde kaitan langsung dengan kursus tersebut..saya rasa puan tersebut xperlu menghadirkan diri utk kursus tu nanti<<-- hantar wakil utk informkan kt aku
(ggggggggggrrrrrrrrrrrr....padahal sendiri yg bagi nama..
cakap je tanak pergi nak cuti berjalan2 ke singapore! )

bile keadaan begini berlaku...
tahap kemalasan aku semakin menebal..
maka terus menyebabkan tahap mengantuk aku melintang pukang..

jom...
kroohh...krrooohhhhhhhhhh......


p/s : jgn contohi situasi d atas..bhahahaha

No comments: