CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 17, 2011

dalam dilema

semalam si pakwe ajak g downtown cheras lak..cisss..!!! mmg nk sangat cari kete kebal..kete kebal..kete kebal..kete kebal..kete kebal..kete kebal....gggggggrrrrrrrrrrrrrrr...................hampir 2 minggu kene tadah telinge....T.T<--yg ni xkelakar...

bile sampai d tempat kejadian "syg!..syg nk kete kebal dan helikopter!!"....<---very d geram tol..

mengalahkan budak kecik

sambil berjalan "nak kete kebal ke heli...kete kebal ke heli..kete kebal ke heli..kete kebal ke heli..heli ke kete kebal...hmmm...nak 2 2 lah...bOley yg?"

"sy nk heli besar senang nak langgar syg dgn heli..nak kete kebal senag nk tembak syg"<--...motif????


 dy nak yg paling besar sbnry..yg dlm box kat belakang...mcm2 alasan aku ckp..yg besar tu xelok..xelok...ffuuhhh...lega2...T.T

 sila fOkus pada beliau "seminggu xjmpe makin gemOk..budak gemOk!!..kalo jumpe wekeend nnt..syg msh gemOk..siap la!!..hantar sy balik kmpg!!..hehehe...

 kusyuk memerhati heli...



p/s : weekend ni kene cr lg kdai jual bende jadah nie..sbb stOck da hbes..T.T..penat maknok ngadap..

bedah tertipu ahhh~


sambil berSMS...
makwe : sayang.. sy g bawah jap..(aku g unit level bawah ofis aku)...
pakwe : jangan lupe bawa henpOn...<--

cis!! susah nk ngOrat lelaki  kalO hp aku bunyi2 kan??... sian 

maknok..T.T..

makwe : Laa..dah kat bawah ni....sy msg pakai mesin fax yg..
yea!! suke x??suke x?? <--ggggrrr..geram.. dy suke bebel kat

aku..igt aku pelupe sgt la nk bawak henpon??..ciss!..
pakwe : huhhhh??bOley ke??

<--ait..bOley stress aku kalo ade org yg mule percaye..mcm beliau ni.....
makwe : bOley la ni ..kalO dapat msg dr sy..try tarik bulu kaki...

<--ok2..teruskan niat nk kenekan dy...

pakwe : mcm mane boley pakai mesin fax yg?? 

makwe : boley la yg...cube syg tye amy...amy xpenah buat ker??<--

omaigod...tangan d dada..mata keatas...saje bg staff dy gelak kat

dy..wawawaaaa...


pakwe :eehh...faxx???
makwe :ehhh...tanye la amy dulu...
pakwe : ta boley la yang...
makwe :eehh.. sape ckp boley yang??...(t sy pukul org yg ckp tu..)
pakwe : ssayang tipu!!!!!!!!!!!!!
makwe :sape tpu??
pakwe : galak hang nO!!!!!
makwe : ehh..cek fax..msg masOk x??

pakwe : tipu...werkkk!!!!!!....


p/s: si pakwe suke bebel kat kat mak we ny kalo x bawak henpon...ggrrrr...pergi tOilet kene bawak jugak ke?? kang nges lak kalo aku mtk henpon baru yg mahal2..mau??mau??


Gambaran Hari Kiamat

Gambaran Hari Kiamat.. اللهُ أعلم ~ Allahu A'lam



✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut “Ajbuz Zanbi” yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.

✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.

✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.

✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.

✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.