CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 8, 2011

last weekend story..



dya : syg!!...nak mkn durian
ikmal :mane ade..mane nak cari yang..
dya :ade..aritu kan kite nampk kat ampang..
ikmal : xde dah..dah habes..
dya :dan2 jer da hbes..nak jugak!!
ikmal : @$^%*^^*..yela2..xcari kang..membebel lak..
dya :hehhehe..tQ sayang..

nak taw x bape harge durian yg kteorg makan utk D24???

RM20 lebey utk sekilo lebey ..cume satu bijik durian..yg ade 7 ulas sahaje..
nak tanak bf aku kene beli gak,,sebab aku NAK JUGAK..hehhehe..
TQ sayangg..

layan jela pic d bawah..mls nk stOry pjg2...

mokcik ni model durian..

ni la durian..gred D24..

sayang dy manyak..







selepas mkn...masing2 sendawe dlm kete..bau durian..busuk kO taw..sampai bf aku cakap aku kentut men lepas jer.. busuk.. T___T..sian kat aku..padahal bau durian..sentap ai..maka kteorg bertekad...utk x membuang ataupun dgn kata lain..memerut..sO kalO org tye..nape kentOt kau busuk..maka dgn rela hati aku kene jawap
 "tu la bau D24...ko ape taw..mahal taw..sbb tu bau mcm tu"



selepas merajok...aku dapat sandal baru..hoyeay!!...tq sayang..


p/s :nak lagi bOley yang..??

Cara samak

kali ni sy nk berkongsi ngan kwn2.. cara beristinjak najis mughallazah ngan betul mungkin ad yg masih xtau nih n amik ringan.... bende wajib disucikan sblm beribadat, jika tidak ibadat kite tidak sah.
Mengikut pendapat Mazhab Syafie wajib dibasuh tempat yang terkena najis Mughallazah sebanyak tujuh kali iaitu satu kali dengan menggunakan tanah (air tanah) dan 6 kali lagi dengan air mutlak (air suci pada dirinya dan dapat menyucikan orang lain). Jika di dapati najis itu tetap ada ain (nampak), baud an rasanya maka ia perlu dibasuh lagi dengan air mutlak sehingga hilang najis tersebut.

p/s :gune sabun taharah pun boley jugak..

Solat Sunnat Istikharah

Solat Sunnat Istikharah
Solat ini dilakukan untuk mendapatkan petunjuk, terutama bila seseorang dalam keraguan memutuskan mana yang terbaik diantara dua perkara yang diragukan. Jika timbul keraguan dalam hati untuk memilih atau mengambil keputusan dalam sesuatu perkara, contohnya: apakah aku harus menolak atau menerima? Keraguan makin terasa, keputusan tidak dapat dipastikan setelah melihat masing-masing ada kelebihan dan keburukannya.

Oleh yang demikian, hendaklah menyerahkan pada Yang Maha Kuasa untuk memilihnya. Sebelum seseorang mengambil keputusan ia dianjurkan solat istikharah dua rakaat.

Dengan mengharapkan agar ditunjukkan Allah untuk mendapatkan pilihan yang terbaik. Jika keraguan masih mempengaruhi fikiran untuk menentukan pilihan, ulangilah solat istikharah dan membaca doanya, walaupun pengulangan sampai 7 kali berturut-turut. Selepas itu, bertawakkal kepada Allah, pilihlah salah satu daripadanya, ambillah yang mana arah ‘hati’ lebih cenderung setelah berdoa. Jangan menimbulkan lagi keraguan, yakinlah bahawa itu adalah pilihan terbaik dari yang Maha Kuasa.