CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, May 6, 2011

Games Yang Menghina Islam! (Wajib Baca!) Updated

ni aku jumpe tadi...cer korang tengok sendiri..


1) Devil May Cry 3


KUALA LUMPUR: Satu permainan komputer yang digilai remaja negara ini dikhuatiri boleh menjejaskan akidah pemainnya kerana ia mengandungi elemen menghina Islam apabila memaparkan kalimah Allah dan Kaabah.

Pemain permainan itu didakyah kononnya mereka berjihad untuk menentang syaitan kerana dikehendaki menewaskan makhluk itu untuk menembusi 12 pintu sebelum ‘penghulu syaitan’ menanti mereka di pintu terakhir iaitu pintu Kaabah.

Elemen penghinaan ke atas Islam jelas tertera apabila kalimah Allah dipaparkan di setiap pintu yang dikawal syaitan termasuklah di pintu kaabah.

Difahamkan, permintaan tinggi terhadap permainan itu menyebabkan pihak pengeluar kini sudah mengeluarkan empat edisi bagi permainan berkenaan sejak mula memasarkannya pertengahan tahun lalu.

Tokoh agama yang juga penceramah bebas, Hassan Mahmud Al-Hafiz menyifatkan permainan komputer itu satu penghinaan melampau kepada umat Islam kerana kaabah adalah kiblat dan tempat suci, begitu juga dengan kalimah Allah yang tidak boleh dijadikan bahan permainan sesuka hati.

~::*Keindahan Hati Seorang Ibu...(Cerita Renungan)*::~


السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

Sayangilah Ibu kami ya Allah.....
  • Ada sebuah cerita kasih, pada suatu hari seorang Pemuda sebut saja namanya Si Toyyib tidur lalu bermimpi. Dalam mimpinya, seolah-olah setiap orang bisa melihat bentuk hati di dada orang lain termasuk hatinya sendiri. Sekilas, ia sangat mengagumi dan terheran-heran dengan suasana ini. Lalu, Si Toyyib itu mengalihkan pandangan ke dadanya sendiri, ia sangat bangga ketika melihat hatinya berbentuk merah jambu utuh dan berkilauan. “Hati yang sempurna” katanya, “Tak bercacat dan tak bernoda”.Lalu ia melangkahkan kakinya keluar. Ia mulai mengamati hati orang-orang di sekitarnya. Ada yang terpancar indah seperti miliknya, ada yang terdapat luka, ada yang besar, ada yang kecil, dan sebagainya. “Wow, luar biasa…” katanya lagi. Si Toyyib makin yakin bahwa hatinyalah yang paling sempurna karena ia tidak melihat ada hati yang lebih indah dari miliknya.

marry u..

xde kaitan ngn tajuk ok..


aku sampai LCCT apOrt mlm td..kol 2pagi..
sian kat bf aku..
wpun dy demam dy sanggup hantar aku..
lebiu sO much sayang!!
malu2 lak ase kan..
terajang nak??<--ayat biadap ini cume dtg dr aku..
dy xde lak ckp mcm tu..
kadang2 aku terpikir..aku laki ker..dy perempuan??hahahhaa


smart la syg...mcm coklat smarties..

dya : syg rest la dulu k..sya boley g aport ngn kakak.
(tapi naik ape??pandai2 la kau berdikari la kan..aku xley bergantung 
sgt kat org..t susah..kan??)