CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 10, 2011

pak yu Tu~al kisah..tOOiyyib

Seorang pelancong dari Taiwan, pertama kali menjejakkan kakinya ke Malaysia. Ketika di KLIA, dia
sampai ketempat untuk pengesahan kemasukkannya ke negara ini, iaitu Imegresen. Setelah
menyerahkan pasportnya, pegawai Imegresen itu pun bertanya beberapa soalan kepadanya.
Pegawai : “Nama?”Pelancong : “Pak Yu.”(sebutan dalam loghat Taiwan)Pegawai Imegresen merasa amat marah dan menjerit, “FUCK YOU!, jangan main-main dengan saya.
Sekarang sebutkan nama penuh kamu!”
 
Pelancong: “Pak Yu Tu.”
 
p/s: oohhh...ooohhhh...xde name lain ke??....

Kekayaan, kesuksesan Or Kasih Sayang??

Pilih mana...??

Kekayaan,Kesuksesan,,Atau Kasih sayang..??

Suatu ketika, ada seorang wanita yang kembali pulang ke rumah dari perjalanannya keluar rumah, dan ia melihat ada 3 orang pria berjanggut yang duduk di halaman depan. Wanita itu tidak mengenal mereka semua.


Wanita itu berkata dengan senyumnya yang khas: "Aku tidak mengenal Anda, tapi aku yakin Anda semua pasti orang baik-baik yang sedang lapar. Mari masuk ke dalam, aku pasti punya sesuatu untuk mengganjal perut".


Pria berjanggut itu lalu balik bertanya, "Apakah suamimu sudah pulang?" Wanita itu menjawab, "Belum, dia sedang keluar". "Oh kalau begitu, kami tak ingin masuk. Kami akan menunggu sampai suamimu kembali", kata pria itu.


Di waktu senja, saat keluarga itu berkumpul, sang isteri menceritakan semua kejadian tadi. Sang suami, awalnya bingung dengan kejadian ini, lalu ia berkata pada istrinya, "Sampaikan pada mereka, aku telah kembali, dan mereka semua boleh masuk untuk menikmati makan malam ini".

Ragam Manusia di sekitar ku~

kejadian ini berlaku semalam..

sila tajamkan mata anda untuk membaca..
dan pekakkan telinga kalo ade yang memanggil...

...huahuuaauhuaaaar...macam misteri lak...

....wat de hal kan??kan??....

Situasi D Ofis

 tettte..tettt..tetttt....ttteeeetttttt..ttuuuttt.....(menekan telefOn Ofis)

En.R : hello...assalamualaikum...
Sh**ri : hellO...waalaikumsalam...
En.R : sape yang bercakap nie??
Sha**ri : ohh..shaye mOhd Sh**ri....bbOley shaye taw sape yg bercakap??
En.R : Oh...salah number..mintak maaf..
paaapp..letak fOne...

Oohh..rupeny tersalah call...jiran yg dOk sebelah aku.yg jaraknya sgt dekat..dimana bila aku bangun...angkat tangan kiri boleh mencapai pc dy....ter call lak budak satu Ofis kiteorg jugak..yang jarakny lebih kurang 10 kali langkah ayam berjalan...

hhhaaaiippp??? pe kes??? tersalah kOl same dlm satu bahagian,satu bilik,satu unit lak tu.. ... unit ni dah la kecik...aku rase satu Ofis bOley dgr suara dy org bercakap...cume mangsa dan pemangsa di tempat kejadian sahaja yang tidak menyedari nya.....huarhuaarhuarrr...paham ke xpaham?? xpaham sudah..aku pun xpaham...~

mOral Of the stOry : sila tengOk extensiOn sape yg d tekan...jgn men pakai redah jek..hua3...

situasi di kedai makan

cella : bang..tOlOng kire...
Abg kedai : kire air dulu yer??
Puan Ain : teh limau suam
Cella : limau ice..
Aku : teh O ice...
Ain (mangsa) : errkk.."tOh O lmau"
(dengan kOndifen dan nebesnya beliau menjawab tanpa ragu
oder yg sebenar : teh O limau ice)

aku saje highlght kan ayat baru tersebut

hhuuuuuuuuaaaaaarrrrghhh...sume terpinga2...mcm ade name air yg baru..ade ke???...
abg kdai pun terkejut sambil terkentut2..
(hanya metafOra shj)
.....haaarrhhaaaaarrrhaaaaarrr....tu la...pantang nengOk laki..tahap nebes kO tu tinggi sangat...nsb x parkinsOn kat situ...

mOral Of stOry : baca dOa makan sebelum makan...eehh..ade kaitan ke??