CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 23, 2011

SEnGuGut masalah wanita setiap Bulan

sengugut??? sesunggut?? sengugut?? aku selalu kOnpius dgn menatang 2 ni.. sengugut ialah sakit Puan yer...
manakala sesunggut aku biase dgr org ckp sesunggut semut...haaa..begitu..tapi member aku suke mengkonpiuskan aku nie.. "sesunggut tu la sakit periOd"....otak kau!!...aku bkn budak2 lagi..T_____T
td aku berblOg walking..aku terserempak dalam entry beliau..


lalu berniat nak sharing ngn kaum2 hawa...xpe kan??kan??hehehhe...xsalahkan??

malu2 lak...

sila baca sendiri...

Entri sebelum ni aku cerita pasal PMS,(kalau tak baca lagi klik PMS) so dalam entri kali ni nak cerita pasal Dismenorea atau bahasa asli melayu sengugut. Sengugut/Dismenorea ni adalah merujuk kepada rasa sakit yang korang alami semasa period. Mungkin sakit ni lebih teruk masa 2 hari pertama period atau kadang-kadang tak sakit langsung..(magic! tiba-tiba tak sakit pulak). Ada gadis yang mengalami sakit teruk guling-guling, tapi ada juga yang sakit ala kadar je. ( bestnye macam tu!).. INGAT!!! Beza tau antara PMS dengan Dismenorea ni...sebab PMS terjadi sebelum period.OK?

dOodal's dialOgue cOntest

gambar pertama



gambar kedua


gambar ketiga


Review blOg doodal

shaye suke...kemas & kreatif.....xmacam blOg shaye..lintang pukang..gunung ganang..

(kene bOdek2 ckit tuan blOg dy nie..kih...kiihh)

shaye nak tag




tarikh tutup dy..hujung bln 2 tahun depan...  28.2.2012

(sila lempang aku..sbb aku bani tipu..kah3..)

hadiah dy lumayan taw...

kenyang 3 hari aku makan BIG APPLE nnt

tanak jOint??



p/s : sy nk menang gak!!

Aisyah yang cOmel mcm aku

eehh...kO bace x tajuk kat ats??

hhhhaaappp!!!...aapppp!!...jgn muntah cni...sane2
alOoolllollllO......caaakk....
aagegeggegeeeeeekk....
kucikucikkkuuucccciiii....
vvvvvvvvvaaaaaaaaa....vvvvvvvaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh....
aggigigigiggigigiiiikkkk........... (ops..jatOh gg palsu nenek jiran sebelah)
baba black sheep....bblllaaa..blaa....
(xhengat lirik..lagu bf aku salu nnyi kat haku..T_____T layan je la)

name shaye aisyah binti....errr...eerrr.... bkn aisyah bt err err taw!!..
(aku lupe name ful dy..maklumla...kakak makin mude..ekhheemmm2)


.

..

....


.....


......


ccccccaaaaaaakkkkkkkk!!!!!!!!!




alOlloLllo...cOmel ny....eehhh...heekkk....jgn la wat muke cenggini...

geram akak taw....ase nk ggt2 pp dy....eeeee......eeekkk....

mst akak dulu mcm ni kan...kan..kan??

cuuuuuuuuuuutteeee.....

mate dy sentiasa tersembOl kene falsh camera.....

aaiissyahh!!!!!!! hhhaaapp!! jgn besawkan mate tu...

hahhhaaappp......

ntah2 dy nampak laki ensem kOt....pppeewwwiitt.....ckp akak kimslm taw..


..


....


.....


.............

....................

..

..

.



eehhh...

aissyyaaah...

nape tdO mcm ni ni....??huh??

jgn tdO tmpat mama aisyah la...

ni bukan bantal aisyah....

aiyOokk...

aisyaahh!!...mangun!!!..mmmaggunnn!!

(tdO mcm org tua plak)

alOlollllOOO....cOmey ny..

anak buah sape la ni kan??kan??kan..

untung ny mane2 baby jadi anak buah aku,....

harhaararrhhhaaaaaarrrr.........

aisyah...da makin gemux...

cube try test  tengOk bdn dy..

mcm machelin....

akak ase aisyah kene mnum lex 7 nie...nnt akak beli ek..

hehehheeee......

bf aku ckp..aisyah ni tdO ikOt gaya ayah dy...(kembar bf haku)

wwaahhh..mmg bergaya la...

caya la....

aisyah tdO..nmpk kemas je kan..??

aku?? cmner la ghupe aku tdo kan?? kan??

blm tgk aku tdo lg....aku tdO lagi ganah dr aisyah ni..


ini adalah segelintir kaum keluarga patrik yg jatOh tergolek..
ade sekor lg aku tamOe letak kat katil..
aku boh lam kete pakwe aku...bOley jd mangsa dera aku lam kete t..kahkaahh



bagun2 tdO...1st yg aku kene buat ialah...

kutip sume bantal, cOmfter dan sume anak2 dan kaum

keluarga PATRIk yg tergOlek2 kat lantai bilik aku

nsb cadar tilam ngn tilam aku x jatOh kat lantai sekali..

kalO jatOh..yg tu baru btOl2 ganah...kan??kan??

eehh...mksdnya..aku xla bpe ganah sgt la??kan??

blm tahap kritikal lg..

ni kalO da kawen..xtaw la...

bgn2 kene cari laki aku dulu..

mst aku da tendang bg jatOh bawah katil...

kahkahhhkaahhhh..........

T________T

sian aku...