CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, January 21, 2011

Dua Pemetik Api Boleh Bikin Motor?....

Dua Pemetik Api Boleh Bikin Motor?....JOM TENGOK

Lepas ni Korang Mesti Minat Nak Buat...... :-)





























p/s : pemetik api ni bOley jd duit gak...nk cube??? g la jual..

Nasi Kerak Untuk Ibu

Nasi Kerak Untuk Ibu

Hari ini semua adik-beradik pulang beraya di Kuala Lumpur setelah beraya di kampung mertua. Ibu yang di KL agak kesunyian, tetapi setelah mendengar abang dan kakak-kakak hendak datang beraya, ibu gagahi juga bangun pagi menggoreng nasi buat santapan pagi mereka yang akan datang nanti
Aku yang bongsu tinggal dirumah sambil menolong apa yang patut memerhati kegagahan ibu yang sememangnya aku tahu sakit dan bengkak kakinya semakin menjadi-jadi semenjak bulan puasa tempohari.
Aku minta untuk membantu... "tak payah" katanya.
"Biar mak yang buat.. nanti lain rasanya kalau kamu yang buat."
Aku biarkan sahaja walau dalam hati terasa pedih dan sayu melihat kegagahan mak nak juga sediakan nasi goreng untuk anak-anaknya yang bakal merayakan Aidilfitri bersamanya.
Aku tahu di sudut hati mak ada rasa sedih dan sayu kerana anak lelakinya tak beraya bersama di pagi raya.. tetapi langsung tidak ditunjuk malah ingin pula menjamu anaknya.
Terhinjut-hinjut mak ke sana ke mari mengambil bahan-bahan nasi goreng.
Bukan main khusyuk dan bersungguh-sungguh beliau cuba menyediakan juadah; semampunya.
Apabila semua abang, kakakku dan anak saudaraku sampai aku mula hidangkan nasi yang digoreng oleh mak tadi.
Semuanya pakat menjamu selera.. memang berselera semua sukakan nasi goreng mak.. mak tahu anak-anaknya sukakan nasi goreng air tangannya..
Dalam tak sedar nasi dah hampir habis. Terdetik dihatiku :
"Ahhh mak belum makan apa-apa semenjak pagi kerana sibuk sediakan nasi tu."
Tiba-tiba abangku bertanya, "siapa yang tak makan lagi nasi ni?"
Aku menjawab, "mak belum makan lagi.."
Mak dengan bersungguh menjawab, "ehh mak tak mahu... tak lalulah nasi goreng, nak makan roti jer sekejap lagi."
Dua tiga kali kami pelawa begitu juga jawabnya. Kataku dalam hati, " oohh mungkin juga mak nak makan roti sebab nak kawal penyakit kencing manisnya."
Bila semua dah pulang.. aku lihat mak terhinjut-hinjut ke dapur. .lantas aku bertanya, "mak nak apa.. saya nak ambilkan.'
"Tak mengapa, mak nak rasa makanan ni sikit.'
Sayu sedih dan terguris sungguh hati aku.. bila kulihat mak rupanya sedang mengikis kerak-kerak nasi goreng yang masih berbaki dalam kuali untuk dimakan.
Itulah kasih seorang ibu pada anak-anaknya..
Zaman sekarang pun masih ada ibu yang sanggup berlapar dan mendahulukan anak-anaknya asal mereka semua kenyang. Kami benar-benar kalah dengan apa yang kami saksikan..
"YA Allah, Engkau peliharalah ibu kami.. ampunilah dosanya.. berilah kekuatan kepada anak-anaknya untuk membalas jasa ibu yang tak terhingga, amin.."
 
p/s : ni aku baca dari carigOld..sgt sedey...AKU SAYANG MAK AKU

cOntOh surat....

KARANGAN BUDAK DARJAH BAPE NTAH




tgk surat ni...agak2 aku bOley tak nk bagi kat bOs aku...kalO aku xley nak

siapkan kije???...opcOsla...sure bOley.... bOley punya maaa...

fiiiiiiiiiiuuuuuuu...cOmpOm muke aku mcm kuda belang kene lempang bertubi2

kan...wakakkaa...T_______________T


p/s : jgn bg seribu alasan ..

Masalah Perut Buncit..cubalah cara ni..

PERUT BUNCIT??

Haa...tgk tOpic pun dah cukup gempak kan...badan kurus jgn sangka perut dy

Org tu mcm flat pOlis...perut dy Org pun bley mengalahkan ibu mengandung

3bulan taw...fuuhhh..masalah ni biase aku dengar..semalam balik jumpa

 member aku..member aku tgor pewut aku...wah..perut kO xmuncit

ag la...ape formula matematik ko gune??..sng je aku jawab...guna lah

simplyCT...(pe kaitan bahlOll...??).aiikk???? aku kan kuwus..mstla perut

aku leper,nipis,sekeping,sepapan, pwut xmuncit...yer...mmg btOl sebab aku

tahan nafas 3jam setengah..sbb tu muncit xkelihatan...wakakka...nek biru mix

unggu muke aku..sigh~ rOmate aku siap beli lex 7 lagi...dulu ade lex

 5...skunk dah up level ke lex 7...kalO ade lex ten ten (mksdnya 20)..mst

rOmate aku beli gak kan..kan..kan..kan...wakakaka...mber aku tu beli  

memang  bagai nak rak..p smpai skrg pun xmnum ag..bf aku pun dlu mnum

lex5..setelah rahsiany d pecahbelahkan..wakakkaa...SAYAnG..patut la sayang

ramping kan..mcm INUL...muahahahaaa....

kO keji

SANGAT KEJI

KEJI + KEJAM = KEJIAM



aku sangat hate!!..hate!!..Hate!! haattee..hateee u mOre la....mOre than

chipsmOre....kO memang keji!!..Kejam!!...WTF!!..blady Hell.....mulut kO

memang mcm...emm..macam...macam ape ek??..haaa...mcm..macam

jambatan tak siap..aci x??..xx..xxXx..aku ase xaci..hmm..mcm...mcmm..tapir

pecahkan reban ayam...haa..ok kot..tak keji sangat statement aku ni...kalO

aku ckp lebey..t kO bg markah aku kecik plak....



........sampai ati kO kan...tersentap urat nadi aku baca emel kO..agak2 la nk

nipu n selamatkan diri sendiri..jgn la tggalkan bukti merate2

lOrong....sigh~.kO mmg xterrOrist la..xsuper duper wOmen

lgsg...haaaiii..aii...mls aku nk ckp..bOleh plak kO ckp..yg kiteorg hantar kije

lambat..ni mst nk ckp "AKU" ni wat kije lambat..lembap mcm siput babi kene

hempap washing machine 9kg......Ko ckp senang la...kO pikir nk key in data

2hari sempat ke???..kalO kO pk aku ni rObOtcOp or Gaban

OR BAJA Hitam mcm kO tu..kO wat la sendiwik...kO ckp je sng..kO xrase

ag...ttuui..tuui...tttttuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.........







p/s aku ase nak tukar jawatan je..tukar ke bidang terjun..jd PA pilOt Ok x??