CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 19, 2011

rest kan minda!

Seorang pendengar menelefon penyampai radio


Pendengar: Helo, sy nak buat ucapan


Penyampai: Ye, silakan


Pendengar: Saya nak buat ucapan untuk ayah yg tengah basuh kereta, mak yg tgh memasak, 

abg yg tengah tengok tv.. dengan ucapan.. TENGAH BUAT APA TU?

================================================================

Seorang Menteri telah mengatur janji untuk bertemu dengan Presiden.


Tapi ia terlambat 2 jam dari waktu yang telah dipersetujui, sehingga Presiden

marah benar kepadanya.

"Kemana kamu pergi?" hardik Presiden, "Sudah 2 jam saya menunggu."


<--more-->
"Saya mengaku salah," kata Menteri. "Masalahnya lif yang saya naiki rosak. Dan tahukah tuan 



Presiden, selama lif diperbaiki saya terpaksa berdiri selama 2 jam."

Presiden menumbuk meja dengan marahnya. "Tolol...!" teriaknya. "Jadi maknanya, kamu 



berdiri menunggu lif itu diperbaiki selama 2 jam?"

"Betul , tuan Presiden."

"Tolol dan begong !!" teriak Presiden lagi lebih keras.

"Mengapa kamu tidak duduk saja??"


======================================================================

Mak Cik : “Anak mak cik belajar tinggi kt oversea dulu. Mak cik x nak letak harga. Tp biarlah


 berpatutan. Selalunye yg beljar tinggi dlm lingkungan RM20 ribu. Tp inilah satu-satunya 


anak perempuan mak cik. Harap faham2lah ye..

Ajoi : “Saya faham maksud mak cik. Tp saya harap mak cik pun fahamlah ye. Kalau



 terlampau tinggi, terpaksa ditangguhkn nanti. Biarlah dicepatkn, biar jauh dr maksiat “..

Mak cik : “Kalau kamu tak mampu, anak mcik ni bukan tak laku. Ada berderet lg yg tengah 



tunggu. Kalau harga rendah, nanti apa pula orang cakap 

Ajoi : “Macik nak jual anak mak cik macam jual kereta, kita buat mcm ni…

Sekarang jugak saya bayar DOWNPAYMENT RM2 ribu. Saya bawak balik anak makcik, malam



 ni sy TEST DRIVE dulu semua..

Kalau brg semua bagus, jgn cakap RM10 ribu.. RM 12 ribu pun saya berani letak. Tapi kalau 



dah LEMAU, ENJIN pon tak bgus.. . Anak mak cik sekali dgn deposit tu mak cik boleh 


simpan. Amacam? Ada Bran?

Lepas tu Ajoi kena perambat dengan batang penyapu dek mak cik tu ….



===========================================================================

Guru : Ok murid². Hari ni, kita akan belajar matematik.

Murid² : Baik cikgu

.Guru : Jika makcik kamu memberikan kamu 3 biji gula², di tambah lagi dgn 5 biji gula²,


 jawabnya apa, murid²??

Murid2 : "TERIMA KASIH, MAKCIK".


Guru : ........ = . ="


sumber : google

p/s : bahahhaha..kurang sikit stress...

No comments: