CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 16, 2011

Adab memotong kuku

Asslammualaikum....~
salam jumaat..
salam sejahtera ..


arini..aku nak share sikit tentang adab memotong kuku..
kebanyakkan apa yang kite buat setiap hari..tak kira la sama ada ape-ape perbuatan/perlakuan
walau dari segi ape pun..sumenye mempunyai adab dan hukum tersendiri..kan?

mungkin kite je yg xamek endah..dgn alasan-->> "tak nak peduli".."mls nk kesah".."bukan hal aku".."adab  tak adab ,ptong jugak kan?".."same je".."eehh..lantak la..tgn aku..kaki aku..ko peduli ape???".."bukan ko yg potong kuku aku kan??"
 "ade mak kesah??"<<--
dulu ko memang xkesah..tapi sekarang ko memang kene jugak amek kesah..
sebab akusangatlakesah!!..
=.=!

so..
meh share info sikit pagi jumaat ni..

cara-cara nak potong kuku

ikut langkah di bawah..

<--more-->
aku selalu ikut langkah bagi "pilihan A"
akibat baru membiasakan diri..
boyfren aku akan tegur 
"eehh...nape kuku sayang ni xpotong?"
maka aku akan menjawab dengan muke berlagak.. "dah la"
"dah ape ny?? cube tengok ni! "
"erk??.. "hehehe..tertinggal lak kuku ibu jari sebelah kanan..lupe potong..hehhe"..<<-terus wat muke xbersalah.. kantoi di situ..
salu aku potong ikut suke hati je kan..sebab tu bila ikut pilihan A..aku mesti tertinggal ibu jari kanan..selalu..selalu..selalu sangat-sangat..<<--menunjukkan sangat kerap..
sebab dia yang paling last nak kene potong..
bila mana kuku ibu jari kanan aku sampai mencakar2 muke dan gores2 kat badan.. baru aku sedar "ooo...yg ni lupe potong pulak...ppfftt!!"
so sbaru sekarang baru dah dapat sesuaikan..
ye ke?..


taw x ape kelebihan dan hikmah yang korang dapat bile potong kuku mengikut hari??
tak taw???
dah agak..same macam aku.. =.=!

mehhh..scroll ke bawah..




Hari Sabtu

Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit.

Hari Ahad

Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan.

Hari Isnin

Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat.

Hari Selasa

Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit.

Hari Rabu

Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.

Hari Khamis

Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari
penyakit.






Hari Jumaat

Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya
dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala...


paling best hari jumaat...jom potong kuku berjemaah..

p/s : dari tadi cari mane cepit kuku aku letak...xjumpe.. T.T..korong potong dulu la..xyah 2gu aku...sob2...

2 comments:

EnciK AxixOu said...

kadang2 nk cepat xpernah ikut pown..walaupon kita tau akan adabny..bese ari jumaat je potong..heee

scha_imal87 said...

kan..sama la kite..bhahaha