CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 21, 2011

Surah untuk berlindung dari rasa sedih..malas...



nak amalkan surah ni la..supaya aku lebih kental , kuat ,tabah..dan xmudah lemah apabila di marah....seminggu2 kene wat keje yg  banyak sangat2!!!!....stress dgn kerja 

skrg..!!


Monday, October 17, 2011

xsehangat tahi ayam??


mulakan membaca dengan muka yg ketat..paham??
..
..dan..
...
...
....serius!!...<<-- itu sudah pasti
..

..
kite mesti serius bila memikirkan masa depan
..


......
..

memandangkan sekarang banyak sangat nak gune duit..

KAMI bercita2 nak save duit..save bajet..pun....adoi....nye
se save yang mungkin..<<--alhamdulillah..niat dah ade..
..
..
utk masa depan ...utk itu...utk ini...byk lg bende yg penting utk msa yg akan dtg..

...so...?? jgn berani mau ckp sama gua..
xde org yg mau ajak gua kawen!!<<--yg ni xkelakar..mmg xde kaitan.sigh~


______________________________

Thursday, October 13, 2011

stress!!

stress..
tension..
freaking exhausted..

semmppuutttttttttttt~ tetibe ase asma aku dtg balik..T.T


makin nk dekat hujung taun..makin banyak dugaan yg dtg..
Ya Allah..berikan kan lah kekuatan dan kesabaran kepada hambamu yg lemah dan hina ini..

T.T


p/s : terase nk bawak diri pergi jaauuuhhhhhh dari kesibukan kota..cciieehhh

Friday, October 7, 2011

‎~10 Surah dapat Menghalang daripada 10 ujian Besar Allah:

‎~10 Surah dapat Menghalang daripada 10 ujian Besar Allah:

1- Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.


2-
Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.


3-
Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.


4- Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.


5- Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.


6- Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.


7- Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi 



kematian.

8- Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.


9- Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.


10- Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.




renung-renungkan lah..

a
Assalamualaikum wbt..
Wahai sahabat² seagama denganku .. Tolonglah ambil masa 3 minit untuk baca note ini . 3 minit je, tak lama pun ..

Mungkin ada yg pernah baca kisah ni tapi tak salah kalau kita ingatkan sekali lagi .. Dengan Nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih … Bayangkan benda ini berlaku pada anda ..

Suatu hari pada masa Sembahyang jumaat yg di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah .. Tiba² masuk dua orang lelaki yg menutupi seluruh tubuhnya dengan pakaian hitam .. Tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa mesin gun .. Lalu salah seorang lelaki tu bertempik “ Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu ” .. Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri .. Daripada jumlah yg 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang 20 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing² termasuk Pak Iman tu .. Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata “ Ok Pak Iman , saya dah halau SEMUA yang hipokrit , sekarang bolee lah Pak Iman mulakan sembahyang Jumaat ” .. Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah ..

Macam mana .. Adakah anda rasa lawak dgn cerita di atas .. Selain terhibur anda fikirkanlah …

“ Lawak kan , dari 1,000 orang yg mengaku dia Islam , hanya 20 yg betul-betul BERIMAN … “

“ Lawakkan berapa banyak manusia yg mudah lupakan ALLAH bila menghadapi bahaya .. Kedua lelaki hanya
<--more-->