CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 28, 2011

mode : bengang!!

arini wwaa sangat bengang..
bengang d highlight dengan kalol melah aaa..lagi nampak yang wwwaaa sangat bengaanngg ooo...
pagi2 dah buat waa benganng...ejaan pun sudah tidak betol maa..maanyiiaak2 benggang..
lu memang cari pasal sama waa la..
pandai betOl lu berlakOn2 depan waaa...
lu pk waa tarak taw kaaa....
selama ini..waaa manyiiaaak2 belsabal dengan luuu...manyiiaaakk sabal..
lu pk waaa talak taw ka elti itu penat..??
peligi kileja jalan itu macam punya laju wwwooo...
watson nyambeiik pun tarak itu macam laju wwwoo...
waa sampai depan thumb print...7.30 wwoo..sempat lagi woo...thumb..punya thumb wa punya jali..
aiiyoo..manyiiaaak bodduoohhhh aamat aaaaa itu thumb aaaa..aiyaaa..tak boley bachiiaa ka wa punya jali..
cciieess....waaaa kuat malaah wwooo...<--wat muke rimau lapar
waa thumb sekalil lagi aaaa...aiyoooo..manyak suka woo..
thumb bOley baca wwoo.."verify"..wwaaa pun lOmpat2 maaa..mannnyiiaakkk sukaa itu macam ..aiyaa..
waaa tengok2 itu jammm aaaa...7.31...aiyOoo..manyiiaak..manyiiaak....manyiiaaakk bodduoohhhh wwoo..waaa lasa aarr..wa mau kasi peeciiaaah itu thumb print wwwoo...waaa...ganasiieeehh...lu ada belani ka...gggggrrr

p/s : kene cari org BTM ni..mtk num cod..men tkan num lg senang..boley kawan aku tlg tekan..

Wednesday, June 22, 2011

melatah versi aku!

apa itu latah??

 sapa yang melatah kat cini??..sila turunkan kaki kamu2 sekalian..omaigOd..nampknya..ramai yg melatah di sini.. cceeaaahh!!

yang aku tengOk,melatah ni berlaku apabila seseorang kena sergah dengan cara yang mengejut dan secara automatiknya Si Latah tersebut akan mengeluarkan kata-kata yang tidak sepatutnya sama ada yg baik or yg xelok utk pendengaran dan tumbesaran telinga..

melatah gak bOley d sampaikan dlm bentuk action..cOntOhny.. melakukan aksi-aksi pelik bin ajaib anak kepada aneh yang tidak sepatutnya dilakukan..hmm..macam kuak lentang d jalanan..menunggang mOtor terbalik..dan memanjat bumbung rumah ketika ribut tOfan<--ok..yg ni aku tipu.. =..=.. jgn terlalu siyes ketika membaca..sbb 15 dr 10 info yg aku bg sume bohong belaka..perlu ke ko kesah sbb aku xkesah??<--sambil cekak pingang..huhhh!! tanjat boboy~ T.T

sambung....

Friday, June 17, 2011

dalam dilema

semalam si pakwe ajak g downtown cheras lak..cisss..!!! mmg nk sangat cari kete kebal..kete kebal..kete kebal..kete kebal..kete kebal..kete kebal....gggggggrrrrrrrrrrrrrrr...................hampir 2 minggu kene tadah telinge....T.T<--yg ni xkelakar...

bile sampai d tempat kejadian "syg!..syg nk kete kebal dan helikopter!!"....<---very d geram tol..

mengalahkan budak kecik

sambil berjalan "nak kete kebal ke heli...kete kebal ke heli..kete kebal ke heli..kete kebal ke heli..heli ke kete kebal...hmmm...nak 2 2 lah...bOley yg?"

"sy nk heli besar senang nak langgar syg dgn heli..nak kete kebal senag nk tembak syg"<--...motif????


 dy nak yg paling besar sbnry..yg dlm box kat belakang...mcm2 alasan aku ckp..yg besar tu xelok..xelok...ffuuhhh...lega2...T.T

 sila fOkus pada beliau "seminggu xjmpe makin gemOk..budak gemOk!!..kalo jumpe wekeend nnt..syg msh gemOk..siap la!!..hantar sy balik kmpg!!..hehehe...

 kusyuk memerhati heli...



p/s : weekend ni kene cr lg kdai jual bende jadah nie..sbb stOck da hbes..T.T..penat maknok ngadap..

bedah tertipu ahhh~


sambil berSMS...
makwe : sayang.. sy g bawah jap..(aku g unit level bawah ofis aku)...
pakwe : jangan lupe bawa henpOn...<--

cis!! susah nk ngOrat lelaki  kalO hp aku bunyi2 kan??... sian 

maknok..T.T..

makwe : Laa..dah kat bawah ni....sy msg pakai mesin fax yg..
yea!! suke x??suke x?? <--ggggrrr..geram.. dy suke bebel kat

aku..igt aku pelupe sgt la nk bawak henpon??..ciss!..
pakwe : huhhhh??bOley ke??

<--ait..bOley stress aku kalo ade org yg mule percaye..mcm beliau ni.....
makwe : bOley la ni ..kalO dapat msg dr sy..try tarik bulu kaki...

<--ok2..teruskan niat nk kenekan dy...

pakwe : mcm mane boley pakai mesin fax yg?? 

makwe : boley la yg...cube syg tye amy...amy xpenah buat ker??<--

omaigod...tangan d dada..mata keatas...saje bg staff dy gelak kat

dy..wawawaaaa...


pakwe :eehh...faxx???
makwe :ehhh...tanye la amy dulu...
pakwe : ta boley la yang...
makwe :eehh.. sape ckp boley yang??...(t sy pukul org yg ckp tu..)
pakwe : ssayang tipu!!!!!!!!!!!!!
makwe :sape tpu??
pakwe : galak hang nO!!!!!
makwe : ehh..cek fax..msg masOk x??

pakwe : tipu...werkkk!!!!!!....


p/s: si pakwe suke bebel kat kat mak we ny kalo x bawak henpon...ggrrrr...pergi tOilet kene bawak jugak ke?? kang nges lak kalo aku mtk henpon baru yg mahal2..mau??mau??


Gambaran Hari Kiamat

Gambaran Hari Kiamat.. اللهُ أعلم ~ Allahu A'lam



✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut “Ajbuz Zanbi” yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.

✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.

✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.

✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.

✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.

Tuesday, June 14, 2011

Mali corner!


 char keow teow<-- betol ke ejaan ni??apa pun ta boley~
sangat mabeles Ok..!!..ker..aku yg lapar..n rasa itu sungguh sedap sekalik??

 ini adalah sifat kepura-puraan...bile time makan..
satu suara pun xdgr...
 betol2 menyentap dengan rakus ketika itu...
bukan dy sOrang..tapi..3 3 mempunyai perbuatan keji sebegitu..harus kah??

 misi mencari char keow teow d celah udang akhirnya berakhir..

dan d teruskan dengan

mengoder satay kajang utk d bawa pulang 
bagi melancarkan santapan ke duak kalik nyak!
ini bukan perut yg bertangki kan baldi ataupun tOng drumm..ini la tangki DBKL<-- kuanghajO bagi yg berkata sedemikian!


penantian satu penyiksaan ...


dalam menu tersebut d nyatakan bahawa satay rusa..tiada..sbb di dapati..rusa telah lari membawa diri..manakala satay ikan jugak tiada...d khuatiri belOm d tangkap..motif???? apa pun tak ada~

 mangsa : aku nak g beli mineral jap..ngn panadOl..bf aku xsihat..
pemangsa : kO g beli kat seng heng tu..sume ade...
mangsa : ade ek?? ooo..ok... (dengan pantas mangsa keluar dr kete)
pemangsa : eeehh...weehh..aku tipu je la...tu kedai brg letrik...
mangsa : cciiss!! biadap btol..perbuatan kOrang mmg keji sekali!!<--nsib mangsa x sempat berlari2 anak..kalo x?? mmg mangsa bg hadiah telekung sOrang satu..agar cepat tObat dr menganayai mangsa... T___T...geram u Oll very deep la..ggrrrrrrr

sila jangan bajet berani tye ngn aku..sapa mangsa..dan sapa pemangsa!

kesian...eh...sekian~

p/s : bbOOollley tuju lagu??

Gempa Bumi 14/06/2011


Gegaran kesan gempa bumi 


aku baru jer rase gegaran..sape rase??sape ade rase sila turun kan kaki..so aku assume,ramai yg merasai gegaran tersebut..cume sedar xsdar jer..

mule2 aku ase cam bajet pening2 lalat la kan...aku pk mungkin d sebabkan aku baru bangun tdo..dan masih mamai...bile aku tgk..kipas kat tempat aku cam bergoyang2...cam gerak2 sikit la kan<--ape jenis ayat mcm ni?..xkan la  d sebabkan hentakan kaki orang yg pijak simen masok ofis kteorg..logik ke??compom la x kan??kan??bile aku tye2 org lain..mmg bukan aku jer yg rase..
omaigod..masing2 nak selamatkan diri..
teringat my mama n my family kat rumah..

"semOga mereka dalam lindungan MU"

verrryyy seram maknOk..T____T


Satu gempa sederhana bermagnitud 5.5 skala Richter telah berlaku di Sumatera Utara pada pukul 8.08 pagi, 14 Jun 2011. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 1.8 Utara longitud 98.8 Timur. 330 km dari barat daya Klang, Malaysia. " - MET

Senarai terkini Gempa Bumi di Malaysia untuk bulan Jun 2011 ..
Selebihnya .. sila rujuk > SINI

p/s : amal blOm cukp lagik! T___T..
lindungilah kami dari sebarang malapetaka..amin~

Monday, June 13, 2011

tekad utk memiliki sebuah keta kebal..

 Sabtu 11/06/2011

pakwe : sayang..jOm ikut sy..sy nak cr kete kebal..
 makwe : hhuuuhhh????<-- kejut mak..xpenah2..
 pakwe : nak kete kebal!!
 makwe :hhhuuuuuhhhh????<--d belenggu misteri.. =__=!

  
sesi mengeTEST..sangat xpaham Ok...
setengah jam aku nengok dy main kete kebal tu..
apakah motif yg cube d sampaikan oleh si pakwe kepada sik mak we yg buat2 xpaham???
misi mencari barang aku..tergendala d tengah kota uptown..sssiieehh..
=,=!<-- very d geram taw...suke buat ai mcm tu~


 pakwe : syg..nak yg ni!!
makwe : huhhh??
pakwe :tlg bli kan utk saya!!
makwe :gggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!


tengah berdikusi harga

tokey : adik nak beli utk sape?

Thursday, June 9, 2011

boley wat aku grrrrrr...



 Tgahari 8/6/2011

pakwe : syg..baju yg sy oder tu bile sampai ek?
makwe : kan smlm sy da bgtaw...
start harini kire..plg lambat 12ari..paling cepat 6 hari..
 pakwe :lameny...
makwe:gggrrrrrr...korea tu...
pakwe :xsbr nk bergaya dgn baju baru....<--motif???
 makwe : gggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
 pakwe : tye pun kne marah....
makwe : #^%#^&%*%^&*$.......<--mane marah..sambil cekak pinggang T___T...sukeeeenyyyyyy...



malam 8/6/2011

pakwe :syg..
makwe : ye buntal...
pakwe : baju yg sy oder bile nak sampai??
makwe : ggggggggrrrrrrrrrrrrrrrr.....
pakwe : tye je..tu pun nak marah... (=,=)!
makwe : gggggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr<--xmarah pun..T_T..sukeeeeee sangat!...sambil hentak kaki
selagi baju xsampai..selagi tu aku kene tadah telinge!...T___T..
dugaan~


p/s : semalam dapat offer beli handbag..bajet 200..baik bg cash..aku boley beli mcm2..kan yg??<--yg ni aku suke dgn iklas..

Wednesday, June 8, 2011

our reuniOn..


 
ok...masing2 bajet baling motar board yg cume ade 3 jer


setelah berkurun lamenya..aku dan member2 aku xbersatu..akhirnya..last month kami d satukan time convocation bg ijazah sarjana muda,d uitm shah alam<--ayt skema....dy org la yg convo..bukan aku..ok..aku sentap..aku sentap..tsk..tsk.......

omaigod..masing2 datang dgn family sendiri......sila jangan bajet..yg kiteorang sume da kawen..sungguh xsopan dan kurang matang jawapan itu..omg....(tangan d dada mata ke atas)
 ..ccieeehhh..kecah la korang ni..kecah...dtg dgn parents n fmly sdri ler..perlu ke bgtaw?sungguh xkuase mak..tgk masing2 bawak fmly..aku bajet cam nak bawak family bakal mertua aku sekali..<--ok, yg ni?xkelakar..
suke x??suke x??bajet aku yg convo la kan?

ni la member2 aku time diploma dulu..6 korum boley kasi gegar satu dewan..sentiasa bersama ko taw..ko ader??.susah senang bersama...
"ko hutang aku..aku hutang ko"..
ujng bulan tolak hutang masing2..hasilny??2 2 pihak xdpt ape... =,=!...pasrah..<--yg ni??xlawak..
kalau keluar..sume pakai baju same kaler..tdo same2..kalo aku takut..ngn katil2 sekali aku tarik masok bilik mereka..logik x??logik x??memang x la kan....mkn..mandi..berus gg kongsi2..ohh..yg tu msing2 tak hingin..ngorat2 laki yg bajet ensem dan comel...haaiisehh..yg tu paling penting sekali...masing2 test market..tp bukan dekat giant or careffour..cume kat kedai mak angkat..korg xtaw kn?..kiteorg je taw kat mane...ngeh2....
sila sentap tanpa ragu~
tp itu dulu okey...sewaktu dulu2....
kang sentap bf aku dengar..
penat mak nak pujok..

hhaaiippp....pembetulan..yg sebelah ni da nikah ok..
sila simpan niat korang nk ngorat dy...
mode gatal.....mmmiaaawwwww.......

Tuesday, June 7, 2011

fahami hati seorang isteri....


pagi2 mode aku ni macam...ciiiisss....perangai cam bajet isteri laa...watdehal la kan??..status bujang u... bajet single...and available kah??...omaigod..da ade bf kot?..kah3..lupe2... tapi kalo nk gak?? sila mengensot dekat bf aku..<<--ok yg nie..aku tipu..kOnon dy bagi la kan...ccoooiiiii.......dddaaaaaakukesah??..sila abaikan~


back to d tOpic..kat sini aku bukan nk cite pasal kisah bisnes pak abu yg dah maju..ker..kisah temah kawen 3 or wat..wat..wat la...sangat x epik okey!!..

sini aku nak sharing dengan para2 suami...... ni pun aku rampok dt mane ntah...xhengat..tp bila aku baca artikel nie..yupp..exactly..
its show to others wat women really need..dan sape yg mereka perlukan di sisi xkisahla time susah mahupun senang...melainkan SUAMI...



Jika isteri menangis dihadapanmu….
“hargai lah ia sblm terlewat…”

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Monday, June 6, 2011

13%#^%$%@^%^

------------------------blog in progress--------------------

Ajal maut d tangan Tuhan






"kenal x budak nama Mahathir bahagian kompentesi..dy da meninggal...kene virus kencing tikus..taun depan da nak kawen.."

eerrkkk.....

Astaghfirullah Hal ‘Azim..eeerrrkkk???.subhanallah...eeerrrkkk lg??(nasib sebut dlm ati..org xdgr...fffuuuhhhh..lega...)<--aku cam sentap kan..lupe nak sebut ape sepatutnya bile orang meninggal..sepatutnya cam ni..-->>"INALILLAH WA INALILLAHIRAJIUN" ...aduyai..boley gtu??(xpe..d maafkan..mungkin sebab aku blom mkn..asyik pk nak tapaw aper time otw nk g cafe kan??..dan medulla oblongata blm dapat bertindak balas<<--...alasan yg kukuh..=,=!)..sila abaikan.~


ape perasaan korang bile orang yang korang sayang..tibe2 pergi menemui ILLAHI....??sdey??frust???sebak??give up??nak nanges??pasrah??sentap??kecewa??
nak terjun bangunan??hhaaiipp!!...sila jangan mengade..

ajal juga xmengira mase..xkisahla mude ker..tua ker..mungkin arini..esOk..or luse..kadang2 aku baca paper..
mase kawen pun boley excident lalu meninggal<<-- yg ni sgt sadis OKEY!!

Saturday, June 4, 2011

aku bukan xreti masak...


last week my sis aku datang tdo kat umah aku...
tapi sian kat dy..memandangkan aku kene OT sabtu Ahad..
dengan hati yg xberperasaan dan xde simpatinya..
aku hangkut dy g OT sekali..
bOley gtu??
aaaaaaaaaaaaaaadakukesah??
tapi OT dy..xbergaji la kan..cume sebagai balasan nya..aku kene bawak dy jenjalan satu KL..kOnon la kan..
walaupun aku agak bute jalan..
tp bOyfren aku ade..xla bute sangat aku time tu kan..kan??
aku paling xsuke..bile bf aku suke suki bapak tiri jiran kakak ipar angkat sebelah nenek sedare kawan dy.. dy nk cite2 tahap tererrist aku kat kakak aku..fffiiuuu...
itu mksudny lu mau cari gaduh sama wwwaaa...wwaaa gggaannassiieehhhh
takut x??takut xx??

bf aku dengan sengajany telah menceritakan kelebihan aku sebagi chef yg terer dan berkaliber tinggi..
aku xpaham tOl la..dy suke ngade2 nak ngadu kat kakak aku..segala jadah yg aku wat kat dy sume nak jd isuuuu.....
agin jer aku kaann..aaaiii...ggrrrrr...

Al-kisahhhh...tOiiyiibbbbbbb..
 maka tersebutla kisah..toiiiyyiibbbbb...

ikmal : akak..akak taw x..adik akak ni teror masak...
My sis : dya memang terer masak...
dya : uuyyOoooo....<<--lawok..lawok..lawok..dy br taw aku terer siiehhh..
tgn d dada ..mata keatas...

ikmal : iye kak...dya masak..uuyOooo...adik akak ni pandai la..
My sis : dy mmg pandai<--suke..suke..suke..kakak aku puji..puji lg..puji lebey2 ckit..ni la mase nk up2 kan aku..

Friday, June 3, 2011

Nama Syaitan Dalam Al-Fatihah



Assalamualaikum

Semoga boleh dimanfaatkan Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat,
apabila cacat bacaannya maka rosaklah solat. Oleh itu perbaikilah
bacaannya dengan ilmu tajwid. Bukan setakat bacaannya saja rosak malah
kita menyebut nama syaitan di dalam solat kita. Berikut diperturunkan
nama syaitan laknat yang wujud didalam Al-Fatihah, sekiranya kita tidak
berhati-hati.

Nama syaitan

1. DU LI LAH (bila dibaca tiada sabdu)sepatutnya DULILLAH

2. HIR ROB (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya HI ROB

3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KI YAU

4. KANNAK (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KA NAK

5. KANNAS (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KA NAS

6) Iya (disebut tanpa sabdu) sepatutnya Iyya. Iya bermaksud 'matahari'

Dalam ayat ke 5,jika salah bacaannya akan bermaksud "kepada mataharilah
yang kami sembah dan kepada matahari kami meminta pertolongan"!!!!

7) SIROTHOLLAZI............. sehingga habis hendaklah dibaca tanpa
henti.

8) AMIN .hendaklah mengaminkan Al-Fatihah dengan betul iaitu AA...dua
harakat, MIN.... 3 harakat, semoga Amin kita bersamaan dengan Amin
malaikat  Insya-Allah. semoga kita menjadi orang yang sentiasa membaiki
bacaannya.

Perhatian ;

Sebarkan hukum Allah walaupun satu ayat semoga kita mendapat rahmatNya,

Insya-Allah.

wassalam.


sumber: sharing info dr member aku

p/s : kalo ade kesalahan,sila tegur aku..

Thursday, June 2, 2011

bila si gemOk pandai melawa

ni anak buah bF aku...

sangat demOx ok..compare dengan dulu time aku salu mengedik kat umah dy..
sian aishah..baju dy cam besaw dabak..sbb aku beli...pakai rembat jer..xtaw size dy bape.
beli kecik kang..cam sarung nangka lak dy pakai..
memandangkan aishah ni cepat gemok..so bf aku suwoh beli baju yg besaw ckit..

comel kan kalo ade anak sendiri..fffiiuuuuuu...

ikmal : "sy jeles tgk baby org len..kite bile lagi??bile nk kawen"<<--yg ni?? lawok..lawok..lawoookk
 dya : omaigod...<<-- tgn d bahu..mata ke atas..


 "aku ade headband..ko ader????"

 "aku la badang...ko ader????"

walaupun  pakaian waaa ladies..
tp muka waa ganassssiiehh...
takut x??takut x??takut x?????
wa ada sluar pender..A.K.A pampers..lu adaa??adaa??


p/s : mode :demam..T_T