CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 23, 2011

VAVI itu HARAM~



 aku cam sentap bile member aku cite hal babi bagai la kan..
eehh...xelok utk aku sebut BABI..kang jd isu lak..
sebutan yg kononya.. sopan ckit la kan??.

"VAVI".."VAVI".."VAVI"..."VAVI"...

ini bukan kesah..VAVI masok hutan..VAVI  kene langgar..VAVI gantong diri.. mahupun VAVI terjun bangunan..

 ni la kenyataan..di mana VAVI telah sekedudukan dlm badan2 korg ataupun dgn kata lainnya..bergelumang dlm hampir semua makanan dan produk yg ada d pasaran sekarang yg telah korang telan selame ni....aku pun xtaw..dan xboley nak kenalpasti..yg mane satu produk yg mengandungi gelatin babi....korang ??...so..b carefull..b aware la dgn brg2 sekarang yer..
sbb bende ni berlaku pun,tanpa korang sedari..dlm mase yg same..akn menyebabkan korang terlibat dlm kancah2 VAVI ni..kan?? 
T_______T
aku pun mane penah makan VAVI..kan??
memang aku lempang lelaju muke ni..kalo aku makan makhluk itu..yyaaarrkk!!


<--more-->


bende ni agak baru jugak la,dlm bulan nie....aku terbaca kat ohbulan.
sape pernah buat kek gune Golden Churn..??
aku rase..ramai yg pernah..dan mungkin agak ramai yg xtaw kandungan mentega tu sebelum ni..
aku bace..yg golden churn mengandungi jelatin VAVI..
aaii..camgamp ko taw?
mmg btol vavi punye orang yang buat tu...

mane tindakan org yg bertggungjawab sebelum ni??
dah taw mcm tu..kenape still keluarkan produk haram ni??
kenape baru sekarang mereka perasan..yg menatang tu ade gelatin babi??
kenappe??
kenapppeeeee????
geram ko taw...seriusly..aku cam kecewa sgt2..dgn pihak yg xamek taw sebelum2 nie...
sebab selama ni mak aku gune buat kek gune gOlden churn..

patut hati gelap..T_______T...byk mkn vavi rupeny...
cer korang fkir..kalo bende yg mcm tu pun dh mengandungi VAVI..mkanan yg korang mkn lak??
adakah betOl2 suci dr VAVI ini??ni hanyalah satu cntoh yg aku tunjOk..mungkin byk lagi dlm produk dan makanan yg lain..yg selalu korang mkn or pakai selama ni..n ape korang rase??? b alert OK..

 T_________T

dunia..oh ..dunia...

ape yg patut aku buat..samak kah??ataupun telan air tanah kah??

sumber:

p/s : sebarang info yg lain..yg korang taw..sila sharing2 ok..
mungkin byk lg yg kite terlepas pandang..

No comments: