CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 18, 2011

Berhenti merOkok dengan NiQuitin

Terapi penggantian nikotin tidak mengandungi tar dan gas berbahaya seperti yg didapati dalam asap rokok.
Dengan terapi ini keinginan dan keperluan terhadap nikotin (bahan dalam rokok yg menyebabkan ketagihan) akan berkurang secara beransur2. Ia akan mengurangkan simptom2 biasa apabila seseorang itu berhenti merokok seperti ketagihan, resah & gelisah.
Beberapa kajian mengenai Niquitin:
<--more-->
>> terbukti secara klinikal dalam membantu berhenti merokok
>> menggandakan peluang berhenti merokok
>> perlindungan 24 jam - walaupun terhadap ketagihan kuat di awal pagi
>> melegakan ketagihan dalam beberapa minit

cara ni mmg lame da orang taw..tp xsemua orang bOley berhenti serta merta dgn niQuition ni..kenape aku ckp mcm tu??

dialOg lepas... 
dya : syg..sila berhenti merokok..gune niQuitin(wat muke ganas!!)
ikmal : bkn shaye tanak la syg..pak lang pun penah cube..tp bile jumpe2 ngn member..lepaking2 dgn member yang smOking..still tdOrong gak ngn dy Orang..xley lah kalO xmrOkok..
dya :itu cuma alasan..blm cube blm taw...
ikmal : btol la syg..bkn sng taw nk berhenti mengejut mcm tu..
dya : aahhh..peduli...(wat muke ganas!!..sesungguhnya aku mmg ganas..sbb tu aku takut dengan kucing.. (=.=)!..ehh..kucing takut ngn aku.. )

p/s : cara2 lain..bOley jugak geledah kat blOg budah buas nie.. miss singa

No comments: