CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 21, 2011

Ikan Buaya



Ikan buaya paling berat di dunia ditangkap


kOrang penah dengar x ikan buaya??? sape penah dengar???..cepat..kOrek idOng...yang xpenah dengar??? sile pok pale lutut sendiwik...mcm aku...cyes..aku pun xpenah dengar..mcm aneh pulak aku ase..adakah ini hewan kacukan ??

ikan + buaya = Ikan Buaya....??



TASIK CHOTARD, Amerika Syarikat - Seekor ikan buaya paling berat di dunia berjaya ditangkap oleh seorang pemancing, Kenny Williams di sini, lapor sebuah akhbar semalam.
Berat ikan itu ialah 148.32 kilogram (kg), panjang 2.59 meter dan dianggarkan berusia di antara 50 hingga 70 tahun.
Sebelum ini seekor ikan buaya berjaya ditangkap di Rio Grande, Texas pada 1951 dengan berat 126.55kg.
Menurut Williams, pada mulanya dia tidak mengetahui bahawa ikan yang ditangkapnya pada 14 Februari lalu itu cukup besar.
Lelaki tersebut berkata, selepas dia menaikkan tangkapannya di atas bot, dia berasa terkejut melihat ikan buaya itu yang terlalu besar.
Williams membuat keputusan untuk menyerahkan ikan itu kepada Muzium Sains Semula Jadi Mississippi di Jackson untuk dipamerkan kepada orang ramai. - Agensi


p/s : hebatkan ciptaan TUHAN??...subhanALLAH..~
DUA orang ahli biologi Jabatan Perikanan, Hidupan Liar dan Taman Mississippi mengukur ikan buaya
 yang ditangkap Kenny Williams di Tasik Chotard, Amerika Syarikat pada 14 Februari lalu.

2 comments:

erlyn erlyana said...

kalo yang kecik ko nak tengok g wet world kat shah alam..ade jek..aku dah tengok..ko g la ajak buah jantung ko g...okeh

scha_imal87 said...

hhahaaa...muzium ngara pun aku xpenah g..ini kan pule wet world